شنبه, 1 اردیبهشت 1403 - April 20, 2024

 

 

امام جمعه یزد:بسیج اصناف برای ساماندهی اتباع افغانستانی وارد عمل شود.

امام جمعه یزد با اشاره به لزوم صرف برخی هزینه‌ها برای ساماندهی اتباع افغانستانی گفت: بسیج اصناف برای ساماندهی اتباع افغانستانی وارد عمل شود.  

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی شامگاه سه شنبه در دیدار اعضای فرمانده سپاه الغدیر استان، اعضای هیئت رئیسه بسیج اصناف و مدیران اتاق اصناف یزد اظهار داشت: استان یزد میزبان تعداد زیادی از اتباع بیگانه به ویژه اتباع افغانی می باشد، و بحث کار و فعالیت اتباع بیگانه  در مشاغل مجاز طبق قانون  مشخص شد ه ودر بین اتباع افغانی گروهی با عنوان گروه فاطمیون هستند که انصافا افراد بسیار خوبی هستند و جوانانی هستند که در سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و اسلام در برابر داعش می‌جنگند.

وی افزود: بسیج اصناف و دیگر اقشاری که توانایی ساماندهی افغانی‌ها را دارند هم باید در این زمینه وارد شوند و در حد توان خود اقدامات لازم در زمینه‌های فرهنگی و دینی را برای آنها انجام دهند. نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: مسئولان هم نسبت به رعایت موارد قانونی در ارتباط با افاغنه و دیگر اتباع خارجی حاضر در یزد حساسیت لازم را داشته باشند و در مشاغلی که فعالیت اتباع خارجی ممنوع است، این افراد فعالیت نداشته باشند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دور جدید فعالیت شورای اسلامی شهر و روستا از چند هفته آینده آغاز می‌شود، افزود: یکی از نکاتی که من به اعضای جدید شورای اسلامی شهر یزد تاکید کردم این بود که فعالیت آنها در این عرصه به برکت انقلاب اسلامی ایران است و باید حتما قدر انقلاب و شهدا را بدانیم و هر حرکتی در شورای شهر انجام می‌شود در ابتدا باید برای حفظ و تقویت انقلاب انجام شود.

ناصری یزدی عنوان کرد: موضوع دومی که شورای شهر حتما باید به آن توجه کند، مسئله معنویت و دارالعباده بودن یزد است و تمام برنامه‌ها باید بر اساس این شاخصه‌ها انجام شود.نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: دیگر مسئولان هم باید به این مسائل توجه لازم را داشته باشند و تمام اقدامات و مصوباتشان در راستای پیشرفت استان و با در نظر گرفتن شرایط دارالعباده بودن یزد انجام شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه تمام مسائل استان به صورت عمومی یا خصوصی پیگیری می‌شود تا جلوی مشکلات گرفته شود، تصریح کرد: این طور نیست که اگر موضوعی را به صورت علنی بیان نمی‌کنیم به معنای عدم پیگیری آن باشد بلکه همه موارد پیگیری‌های لازم را دارد و برخی مسائل را برای جلوگیری از بروز اختلافات به صورت علنی بیان نکرده و پیگیری می‌کنیم.

متاسفانه اتباع افغانی الان در تمام صنوف یزد فعالیت دارند.

رئیس اتاق اصناف یزدنیز در این دیدار با بیان اینکه متاسفانه اتباع افغانی الان در تمام صنوف یزد فعالیت دارند، گفت: لازم است که فعالیت این اتباع در یزد محدود شود ویکی از موضوعات مهم در ارتباط مد نظر بازاریان بحث مالیات است.

محمدمهدی باغستانی اظهار داشت: الان با توجه به رکود و تورمی که در بازار وجود دارد، بازاریان درآمد زیادی ندارند ولی متاسفانه هر سال چند درصد به مالیات افزوده می‌شود.

وی افزود: وضعیت مالیات نباید به گونه‌ای باشد که برای مردم و بازاریان مشکل ایجاد و آنها را در زمینه درآمد بیش از این محدود کنند و متاسفانه روز به روز به تعداد اتباع خارجی که در بازار هم فعالیت دارند افزوده می‌شود و این موضوع به مشکلی برای صنوف تبدیل شده است.باغستانی با تاکید بر اینکه اتباع بیگانه به تمام اتحادیه صنفی یزد ورود پیدا کردند، خاطرنشان ساخت: حضور اتباع بیگانه در مشاغل مشخص و خاصی طبق قانون امکان پذیر است ولی متاسفانه اتباع افغانی در تمام صنوف در حال فعالیت هستند. وی افزود: لازم است که پیگیری‌های لازم صورت گیرد که حداقل نسبت به تعداد حضور آنها و فعالیتشان در صنوف مختلف کنترل شود و نتوانند در این صنوف حضور داشته باشند.

باغستانی با بیان اینکه ۸۰ درصد ضایعاتی‌های یزد در دست اتباع بیگانه است، گفت: برخی از صنوف از جمله ضایعاتی‌ها، میوه و تره‌بار و موارد دیگر که به صورت عمده فعالیت می‌کنند درآمد سرشاری دارند و متاسفانه حضور اتباع بیگانه در این صنوف بسیار زیاد است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران