جمعه, 10 فروردین 1403 - March 29, 2024

 

 

تامین ۸۰ درصد تایر سواری مورد نیاز کشور در داخل /ارز واردات مواد اولیه تایرسازان به موقع تامین شود

«سید علی امامی» در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه ساختار لاستیک کشور از چهار بخش سواری، نیسانی، باری و اتوبوسی، معدنی و صنعتی تشکیل شده است، افزود: حدود ۷۰ درصد لاستیک های باری و اتوبوسی مورد نیاز کشور از طریق واردات و ۳۰ درصد از محل تولید داخل تامین می شود.  

وی ادامه داد: فاصله قیمت مصوب دولتی و بازار آزاد تایر پراید ۵۰ تا ۶۰ درصد است برای مثال اگرقیمت یک جفت لاستیک پراید ۳۰۰ هزار تومان باشد قیمت بازارآزاد آن ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است.

رئیس گروه زیرساخت های تجاری سازمان صنعت معدن و تجارت یادآورشد: در حال حاضر قیمت مصوب دولتی یک جفت لاستیک پراید ۲۷۵ تا ۲۸۰ هزار تومان است.

«سید محمد حسین مولاخواه » مدیرکل نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت نیز در این برنامه گفت: پیگیری سازمان حمایت و وزارت صمت در این جهت است که مشکلات تولیدکنندگان را در حداقل زمان ممکن رفع کند.

وی افزود: افزایش ۲۵ تا ۲۶ درصدی تولید تایر سواری طی شش ماهه نخست سال جاری نشان دهنده اینکه وزارت صمت در جهت حمایت از تولید قدم برداشته تا مشکلات کشور از طریق تولید داخل تامین شود.

مدیرکل نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت ضمن اشاره به اینکه ۲۰ تا۳۰ درصد تایر سواری مورد نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود، اظهارداشت: ارز واردات این ۳۰ درصد تایر باید به موقع تامین و تخصیص یابد.

وی ادامه داد: ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه کارخانه های تایر سازی نیز باید به موقع تامین شود تا به سرعت مواد اولیه وارد و وقفه ای در فرآیند تولید ایجاد نشود.

مولاخواه یادآورشد: هر گونه خلل و وقفه ای در امرتولید اتفاق بیفتد بدون شک در حوزه توزیع و قیمت کالاها تاثیر گذار خواهد بود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۰: ۱۰ به مدت ۷۰ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران