جمعه, 10 فروردین 1403 - March 29, 2024

 

 

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت/طراحی و ساخت تایر 235/55R19 توسط گروه صنعتی بارز

برای نخستین بار در کشور گروه صنعتی بارز با ارتقای تکنولوژی خود موفق به طراحی و ساخت تایرهای نسل جدید خودروهای دو دیفرانسیل شد.  

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات گروه صنعتی بارز کار طراحی تایر جدید 235/55R19 مخصوص خودروی سانتافه جدید از سال قبل آغاز و در شهریور ماه ۹۹ تولید و مراحل آزمون خود را مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا با موفقیت به پایان رساند .
سرپرست گروه صنعتی بارز گفت: این گروه پس از حضور موفق در سری تایرهای رادیال سواری رینگ ۱۶ تا ۱۸ اینچ در بازار، با توجه به نیاز بازارهای داخلی و صادراتی کار بر روی این تایر را آغاز کرد.

علی اکبر مشرفی بیان کرد: به دنبال ساخت تایرهای رینگ 16 تا 18 اینچ خودروهای SUV و CUV این بار تایر 235/55R19 برای خوروهای سنگین و در عین حال سرعتی توسط گروه صنعتی بارز طراحی و تولید شده است.

وی گفت: طراحی این تایر از آبانماه سال 1398 آغاز و در اول شهریور امسال تمام مراحل تست آن با موفقیت به پایان رسید و امیدواریم در بهمن ­ماه به تولید انبوه برسد.
سرپرست گروه صنعتی بارز با بیان اینکه تایر 235/55R19 نیازمندی های کیفی و ایمنی استاندارد ملی کشور و استاندارد ایمارک2020 را تامین می کند، افزود: این تایر تست های تحمل بار،سرعت،مقاومت، بررسی مقاومت غلطشی، مقاومت طوقه،ضریب فنریت و ... را پشت سر گذاشته و در شرایط عملی در میدان آزمون تایر بارز از نظر ترمز گیری،ایمنی،نرمی و تحمل تنش ها در شرایط واقعی رانندگی با سرعت بالا مورد آزمایش قرار گرفته است.

به گفته مشرفی در طراحی این تایر با توجه به توان بالای موتور این خودروها ، وزن بالا و سرعت زیاد به صورت ویژه ای به شاخص تحمل سرعت، شاخص تحمل بار، قابلیت چنگ زنی ، ترمزگیری و نرمی توجه شده است .
مشرفی طراحی و تولید تایر 235/55R19 را برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان گروه صنعتی بارز عنوان و تاکید کرد: با توجه به تجربه موفق صادراتی در تایرهای رینگ ۱۶ الی ۱۸ در سال های اخیر ، محققان بارز در طراحی این تایر علاوه بر نیازمندی های داخلی به نیازمندهای بین المللی نیز توجه ویژه­ ای داشته اند تا این محصول بتواند با شرکت های بزرگ دنیا رقابت کند .

منبع خبر:

دیدگاه کاربران