پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 - April 25, 2024

 

 

تایرسازان ایرانی چه وضعیتی در لیست فروش تایر صنعت خودرو در جهان را دارند؟

این روزها که شاهد افزایش قیمت اجناس در هر بازاری و بخصوص قطعات و ملزومات خودرویی هستیم، برخی افراد با دامن زدن به این مسائل و احتکار محصولات تولیدی، سعی در افزایش بیشتر قیمت این کالاها را دارند. یکی از محصولات که بیشتر در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفته، تایر خودرو است. تابستان امسال بود که این کالا نسبت به گذشته، افزایش قیمتی بیش از حدی را بخود دید و افرادی که خواهان تایر بودند، در بازار آزاد سرریز شدند. این مسئله باعث شد تا اکثر مردم به دریافت تایر ایرانی که دولت برای هر استان سهمیه بندی کرده بود، روی بیاوردند. البته این تایرهای دولتی بیشتر برای خودروهایی بودند که سایز کمتر از 205 داشتند، بود و تایرهای ایرانی سایز بزرگ بصورت آزاد در بازار در حال فروش بود.  

به هرحال با افزایش استفاده مردم از تایرهای ایرانی، شاید برخی افراد بخواهند بدانند که تایرسازان بزرگ کشورمان در سالهای اخیر، چقدر فروش داشتند؟!
اما در جدیدترین آمار منتشره توسط دو وبسایت ژورنال لاستیک اروپا و تایر بیزینس، نشان داده که شرکت میشلن فرانسه توانسته تا با ثبت 10 درصد رشد فروش خود را به صدر لیست برساند. اما سایر تایرسازان مطرح دنیا نتوانستند تا به اهداف مشخصه خود برسند.
البته بهتر است بدانید که همچنان برند کانتیننتال با ارزش ترین برند تایر بوده و بعد از آن برند بریجستون در جایگاه دوم این لیست قرار گرفته است.
طبق آمار منتشره، شرکت بارز در سال مالی 2019 توانسته است با فروش 541 میلیون و 200 هزار دلار، جایگاه 46 را در این لیست، کسب کرده است. شرکت آرتاویل تایر نیز با فروش حدود 286 میلیون دلاری در جایگاه 58 لیست مذکور، جای گرفته است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران