سه‌شنبه, 28 فروردین 1403 - April 16, 2024

 

 

هیچ مشکلی در زمینه تامین لاستیک کامیونداران وجود ندارد.

صادقیان گفت: اتوماسیون ادرای سبب شد تا ترخیص لاستیک از گمرک و ورود آن به کشور با تاخیر مواجه شود و این اتفاق کمبود لاستیک تیوبلس کامیونی در دو سایز را رقم زد که البته در حال حاضر مشکلات برطرف شده و واردات به خوبی صورت می گیرد.  

ناصر صادقیان مسئول اتحادیه صنف لاستیک‌فروشان یزد در مصاحبه با یزدرسا؛ با بیان اینکه در زمینه تامین لاستیک کامیونی هیچ مشکلی وجود ندارد گفت: با توجه به اینکه 70 درصد لاستیک تیوبلسی کامیونی وارداتی هستند نوسانات ارز،راکت ماندن کالا ها در گمرک،تغییرات تعرفه ها در سال جاری و تغییراتی که باید در سامانه نیما اعمال می شد سبب شد تا ترخیص لاستیک از گمرک و ورود آن به کشور با تاخیر مواجه شود.

صادیقیان افزود: به طور کلی اتوماسیون ادرای باعث بروز این مشکل شد  البته این کمبود تنها در دو سایز لاستیک تیوبلس کامیونی وجود داشت که در حال حاضر مشکلات برطرف شده است.

تقاضای کاذب، بازارلاستیک را ملتهب کرد

وی تصریح کرد: کامیونداران نیز با این اتفاق به گمان اینکه در آینده با کمبود لاستیک مواجه خواهند شد به بازار هجوم آورده و اقدام به تامین لاستیک مازاد بر نیاز خود کردند که این تقاضای کاذب، بازارلاستیک را با التهاب روبرو کرد.

صادقیان در خصوص میزان افزایش قیمت لاستیک در سال جاری هم اظهار داشت: با توجه به نوسانات ارزی وافزایش 9 درصدی قیمت گمرکات به طور میانگین قیمت این محصول افزایش 40 درصدی داشته است.

مسئول اتحادیه صنف لاستیک‌فروشان یزد به رانندگان اطمینان داد درزمینه تامین لاستیک تیوبلس کامیونی در آینده باهیچ مشکلی مواجه نیستیم چرا که در حال حاضر توزیع مویرگی لاستیک های وارداتی وداخلی در حال انجام است.

وی در پایان گفت: مردم ما شرایط سخت تر ازاین را در اداوار گذشته پشت سرگذاشتند و قطعا از شرایط امروز هم عبورخواهند کرد تنها کافی است در شرایط فعلی همه دست در دست هم بگذاریم و اجازه ندهیم آرامش کشور بهم بخورد.

منبع خبر: یزد رسا

دیدگاه کاربران