پنجشنبه, 9 فروردین 1403 - March 28, 2024

 

 

مشکل کمبود تایر برای مالکان شورولت «کوروت C7»

همان‌ طور که می‌دانید همه‌ گیری کرونا اثرات مخربی از خود برجای گذاشته است و درواقع تنها یک بحران برای سلامتی بشر نیست بلکه بر اقتصاد نیز تاثیر چشمگیری داشته، به‌عنوان‌مثال فرایند ساخت، تولید و فروش به خاطر حمل‌ونقل محدود شده است. صنایع مهم و اساسی همچون صنعت خودرو نیز از کرونا ضربات جبران‌ناپذیری خورده‌اند. ازجمله صنایع متاثر از کرونا باید به تایر اشاره کرد.  

 

درپی تعطیلی کارخانه‌ها در سال پیش تامین تایر کمتر از حد انتظار بود و اگرچه برخی خواهند گفت این صنعت مقیاس بزرگی دارد و تایرهایی که محبوبیت بیشتری دارند به خاطر شروع به‌کار دوباره کارخانه‌ها چندان تحت تاثیر قرار نگرفته‌اند اما تایرهایی که بازار محدودی دارند با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند. 

یکی از خودروهایی که در این میان با دشواری‌هایی مواجه بود، شورولت کوروت C7 به‌ویژه مدل‌های Z06، گرند اسپرت و ZR1 است. گفته می‌شود تامین تایرهای عقب این مدل‌ها درحال‌حاضر کمتر از نیاز بوده و تنها تایر میشلن پایلوت اسپرت AS3+ در بازار موجود است. 

حتی برندهایی همچون برجیستون و کانتیننتال نیز در مغازه‌ها موجود نیستند. البته تمام مدل‌های کوروت C7 Z06، گرند اسپرت و ZR1 از تایرهای عقب با سایز ۳۳۵-۲۵-۲۰ استفاده می‌کنند که سایز رایجی در تایر نیست. 

درمقابل باید گفت مدل پایه C7 استینگری دارای تایر ۲۸۵-۳۰-۲۰ در عقب است. اگرچه تولید دوباره تایرها شروع شده اما کمپانی‌ها تولید تایرهایی با محبوبیت بیشتر و سایزهای معمول را در اولویت خود قرار داده‌اند. 

البته گفته می‌شود تولید تایر با ابعاد مناسب کوروت نسل هفتم به‌زودی از سر گرفته خواهد شد. اما مشکل اینجاست به احتمال زیاد مالکان نمی‌توانند با قیمت‌های قبل تایر را تهیه کنند. 

برای خودروهایی که تولید آنها متوقف شده معمولا تا ۵سال تایر تولید می‌شود، اما ظاهرا به‌خاطر تیراژ پایین کوروت سی ۷ این اتفاق رخ نمی‌دهد. همچنین پس از گذشت این مدت برای خودروهایی که سایز خاص دارند، از رینگ‌های استفاده می‌شود تا از تایرهای رایج استفاده کنند. 

اما کمتر کسی پیدا می‌شود که مالک شورولت کوروت سی ۷ باشد و بتواند از خیر رینگ‌های جذاب این خودرو بگذرد. به همین دلیل حاضر نمی‌شود روی رینگ‌های اصلی این خودرو تغییراتی اعمال کند که سایر تایرها را پذیرا باشد. پس مالکان ترجیح می‌دهد صبر کنند که تایرسازان به فکر آنها بیفتند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران